Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta Centrum Medycznego „Żelazna” sp. z o.o. jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00. W celu umówienia spotkania zapraszamy do kontaktu: 22 25 59 808 lub
Adres do korespondencji: Centrum Medyczne „Żelazna” sp. z o.o. ul. Żelazna 90, 01-004 Warszawa
Kompetencje i zakres zadań Pełnomocnika ds. praw pacjenta w Centrum Medycznym „Żelazna” sp. z o.o.:
- wsparcie w sytuacjach trudnych i konfliktowych pomiędzy pacjentem, a personelem medycznym;
- przyjmowanie i rozpatrywanie skarg, roszczeń i wniosków (zgodnie z obowiązującą procedurą) oraz monitorowanie stopnia realizacji wdrożonych działań;
- organizacja i nadzór procesu mediacji w sytuacjach roszczeniowych oraz sprawach przedsądowych pomiędzy pacjentem/pełnomocnikiem pacjenta, a Spółką Centrum Medyczne ”Żelazna”;
- przyjmowanie opinii pozytywnych i skarg dotyczących świadczonych usług i ich dalsza dystrybucja;
- prowadzenie i nadzór administracyjny roszczeń pacjentów;
- organizowanie szkoleń z zakresu praw pacjenta, profesjonalnej obsługi oraz komunikacji z pacjentem;
- nadzór nad jakością świadczonych usług w Spółce z pełnym uwzględnieniem praw pacjenta zgodnie z obowiązującym stanem prawnym;
- reprezentowanie Spółki w kontaktach z instytucjami zewnętrznymi w zakresie praw pacjenta lub innych zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem.
- udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania dotyczące hospitalizacji w Szpitalu a także świadczonych w nim usług.
Postępowanie z opiniami Pacjentów:
W Centrum Medycznym „Żelazna” sp. z o.o. rozpatrywane są skargi i wnioski wniesione:
- pocztą tradycyjną
- za pomocą poczty elektronicznej -
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - osobiście (sporządzany jest protokół ze spotkania z Pełnomocnikiem ds. praw pacjenta)
Każda skarga/wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko skarżącego/wnioskodawcy
- adres skarżącego/wnioskodawcy (telefon, adres mail)
- dokładny opis zdarzenia
- dane niezbędne do ustalenia tożsamości Pacjenta, którego dotyczy skarga/wniosek
Skargi anonimowe - pozostawia się bez rozpatrzenia. Jeżeli wnioskodawca składa wniosek lub skargę nie w swoim imieniu, ale pełnoletniego Pacjenta – musi dołączyć pisemne upoważnienie do reprezentowania go w danej sprawie.
Termin odpowiedzi na skargę wynosi 30 dni, od daty jej wpływu do Centrum Medycznego „Żelazna” sp. z o.o. Jeżeli sprawa okaże się szczególnie skomplikowana i wymaga wykorzystanie specyficznych środków dowodowych np. : analizy dokumentacji medycznej, przepisów prawnych czy monitoringu wizyjnego lub raportów aktywności systemów informatycznych procedura wyjaśniania może ulec wydłużeniu o kolejne 30 dni.
W przypadku niezałatwienia skargi/wniosku w terminie skarżący zostanie powiadomiony
o przyczynie zwłoki, zostanie wskazany nowy termin załatwienia sprawy.
Skarga lub wniosek, które zostały rozpatrzone i o których sposobie rozpatrzenia poinformowano ich wnioskodawcę, nie podlegają ponownemu rozpatrzeniu. Jednak jeśli skarżący przywoła nowe okoliczności sprawy, które kwalifikują ją do ponownego rozpatrzenia, sprawa zostanie rozpatrzona jak nowa skarga.
Z Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta mogą Państwo zapoznać się pod linkiem:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20090520417/U/D20090417Lj.pdf
Wszystkich naszych Pacjentów zapraszamy do podzielenia się z nami opiniami pozytywnymi dotyczącymi naszej działalności. Opinie prosimy przekazywać na adres korespondencyjny, adres mail: