Nieocenionym elementem terapii endometriozy jest odpowiednio dobrana aktywność fizyczna.

✅ Do najczęściej rekomendowanych form aktywności fizycznej w endometriozie należy 👉 trening o charakterze aerobowym (tzw. cardio) o średniej intensywności. Ma on działanie regulujące poziom hormonów w organizmie (m.in. estrogenu). Pozytywnym „skutkiem ubocznym” tej formy ruchu jest produkcja endogennych opioidów – naturalnych środków przeciwbólowych i poprawiających nastrój.

✅ Kolejnym dobroczynnym rodzajem aktywności fizycznej dla pacjentki z endometriozą jest trening powięziowy i tkanki łącznej. Może on przyjąć formę stretchingu, jogi czy treningu z rollerem.
Taka forma ćwiczeń uelastycznia ciało, pomaga w zwiększeniu zakresów ruchu, redukuje zbędne napięcia w układzie mięśniowo-powięziowym oraz zmniejsza uczucie sztywności i napięcia. Poprzez uruchomienie tkanki łącznej wpływa na działanie struktur układu nerwowego

🔶 Nie wiesz od czego zacząć trening bądź czy ćwiczenia są wykonywane przez Ciebie prawidłowo?
Spotkaj się z naszymi fizjoterapeutkami w Przychodni św. Zofii. Specjalistyczną fizjoterapię w endometriozie prowadzą Anna Jakóbik, Daria Lipa oraz Małgorzata Starzec-Proserpio.

Więcej informacji tutaj ⤵️
Wielkość fontu
Wysoki kontrast