PolishEnglishUkraineRussiaIndiaflaga Wietnam

logo Centrum Medyczne Żelazna

 Żelazna bloguje - blog tłumacz migowy Podmiot Leczniczy Miasta Stołecznego Warszawy  przetargi i ogloszenia  logo bip
Złoty spinacz dla kampanii #odwoluje #nieblokuje

Od kilku/kilkunastu w placówkach prywatnych do nawet kilkudziesięciu procent (Centrum Medyczne “Żelazna”)! Taki spadek liczby nieodwołanych wizyt odnotowały publiczne i prywatne przychodnie, zaangażowane w kampanię #Odwoluje #Nieblokuje w ostatnich miesiącach – tak wynika z danych przedstawionych przez ich przedstawicieli na konferencji podsumowującej dotychczasowe działania w ramach II. edycji kampanii #Odwoluje #Nieblokuje.

#Odwoluje #Nieblokuje

#Odwoluje #Nieblokuje to kampania zainicjowana w 2022 roku przez Centrum Medyczne CMP. Jej celem jest edukacja pacjentów zarówno publicznych, jak i prywatnych placówek oraz uświadamianie im, jak ważne jest poinformowanie placówki medycznej o tym, że nie uda nam się dotrzeć na umówioną wizytę. Kampania w ciągu kilku miesięcy osiągnęła ogólnopolski zasięg - przyłączyło się do niej ponad 600 placówek medycznych z całej Polski, a w 2023 roku została wyróżniona w plebiscytach takich jak PR Wings czy Złote Spinacze.

Dla przypomnienia, według danych Ministerstwa Zdrowia za 2019 rok takich nieodwołanych wizyt jest w Polsce rocznie przynajmniej 17 milionów. Równolegle podmioty zaangażowane w kampanię promują i wprowadzają dobre praktyki i rozwiązania dla placówek medycznych, by te jak najefektywniej zachęcały pacjentów do dobrych postaw, ale także ułatwiały proces informowania o nieobecności na wizycie. Ważnym aspektem kampanii jest wskazanie ścieżek do zmniejszenia liczby zmarnowanych wizyt, bez obarczania pacjentów wyłączną winą za obecny stan.

- Postanowiliśmy mocniej zwizualizować problem nieodwoływania wizyt, stąd pomysł na akcję ambientową w przychodniach, gdzie na korytarzach i w gabinetach w wybranych publicznych i prywatnych placówkach medycznych pojawiły się znane z poprzedniej edycji liczniki nieodwołanych wizyt oraz naturalnej wielkości standy z blokującym miejsce Janem Spóźnialskim - wyjaśnia Paweł Walicki, prezes Centrum Medycznego CMP, inicjatora kampanii #Odwołuje, #NieBlokuje.

Jako Centrum Medyczne Żelazna nie mogliśmy nie zaangażować się w tak potrzebną społecznie akcję i na zaproszenie CMP dołączyliśmy do II edycji Kampanii jako współorganizator.

Zmiana na plus!

W grudniu spotkaliśmy się w gronie Partnerów, aby podsumować II edycję Kampanii #Odwoluje #Nieblokuje.

Kluczowym jej elementem było wypracowanie i promocja Karty Dobrych Praktyk dla Pacjentów. Jak mówi Magdalena Kołodziej z Fundacji MY Pacjenci, karta ta, zawierająca szereg konkretnych wytycznych i wskazówek dla każdego pacjenta, jest świetnym sposobem na podniesienie społecznej świadomości o znaczeniu odwoływania wizyt.

Ogólnopolski sukces i rozległy zasięg Kampanii zaowocowały konkretnymi rezultatami. W ramach współpracy z naszymi partnerami udało się zredukować liczbę nieodwołanych wizyt o imponujące kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent! Również jako Centrum Medyczne "Żelazna" zauważyliśmy znaczącą poprawę.

Działania związane z kampanią oraz usprawnienia technologiczne jakie wdrożyliśmy w naszej Przychodni dały efekt o 60% nieodwołanych wizyt mniej rok do roku! Dziękuję wszystkim pacjentom, którzy na czas odwołują swoją wizytę. Pozostaje jednak jeszcze wiele do zrobienia. Nadal za 11 miesięcy tego roku mamy 1115 nieodwołanych wizyt, z czego 717 to wizyty na NFZ. Będziemy kontynuować działania uświadamiające naszych pacjentów, jak ważne jest odwołanie wizyty, kiedy nie mogą na nią przyjść - podsumowała efekty Kampanii Joanna Kusy, Dyrektor naszej Przychodni.

W spotkaniu podsumowującym II. edycję kampanii #Odwołuje #Nieblokuje udział wzięli przedstawiciele wszystkich współorganizatorów: Paweł Walicki - Centrum Medyczne CMP, Anna Rulkiewicz - LUX MED, Wojciech Łukasiewcz - Medicover, Aleksandra Brzezińska _ PZU Zdrowie, Joanna Kusy - Centrum Medyczne Żelazna, Marcin Fiedziukiewicz - Kliniki.pl, Piotr Radecki - ZnanyLekarz.pl, Piotr Pawliszak - Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie, Urszula Szybowicz - Polska Federacja Szpitali, Fundacja Nie Widac Po Mnie, Magdalena Kołodziej - Fundacja MY Pacjenci, Igor Grzesiak - Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Dariusz Piaścik - Sagenso, Daniel Nowocin - Medidesk, Wojciech Przechodzeń - Talkie.

Dziękujemy Centrum Medyczne CMP za zaproszenie do tej wspólnej inicjatywy i gratulujemy nagród za kampanię!

 

edytuj
Znajdź nas w social mediach
Edytuj
Najcześciej szukane informacje
Na skróty
Izba przyjęć
Poród na Żelaznej
Sale rodzinne
Do pobrania
Szkoła rodzenia
Sklep
Żelazna bloguje